Kök-Kanal Tedavisi

ENDODONTİK TEDAVİLER

Kök kanal, kötü çürümüş veya enfekte olmuş bir dişi onarmak ve yerinde tutmak için kullanılan bir tedavidir. Kök kanal prosedürü sırasında pulpa çıkarılır ve dişin kanalları temizlenir ve kapatılır.

Pulpa odası, dişin ortasındaki yumuşak bölgedir. Dişin siniri, dişin kökleri veya "bacakları" içinde yer alan kök kanalları içinde yer alır. Sinirler dişin kökünün ucundan, aynı zamanda dişi besleyen kan damarları ve bağ dokularını da içeren pulpa haznesine doğru ilerler.

Dişin diş eti ile ortaya çıkmasından sonra, dişinin sağlığı ve işlevi için hayati önemi yoktur. Tek işlevi duyusaldır - sıcak veya soğuk hissini sağlamak. Sinirin varlığı veya yokluğu dişin günlük işleyişini etkilemez.

Pulpa Neden Çıkarılmalı?

Pulpa hasar gördüğünde, parçalanır ve bakteri, pulpa odasında çoğalmaya başlar. Bakteriler ve diğer çürümüş döküntüler enfeksiyon veya apseye neden olabilir. Bir apse dişin köklerinin ucunda oluşan iltihap dolu bir cebi ifade eder. Enfeksiyon, diş köklerinin uçlarını geçince yayıldığı zaman apse olur. Apse ek olarak, bir dişin kök kanalında enfeksiyona neden olabilir:

• Yüz, boyun veya başın diğer bölgelerine yayılabilen şişme

• Kökün ucu etrafında kemik kaybı

Bir Dişin Siniri Nasıl Zarar Görebilir?

Sinir tahriş olabilir, iltihaplı ve derin çürüme nedeniyle enfekte olabilir, bir diş üzerinde tekrarlanan diş prosedürleri ve / veya büyük dolgular, dişte çatlak veya yüzde travma olabilir.

Kök kanal tedavisinin Gerekli Olduğu İşaretler Nelerdir?

Bazen hiçbir belirti mevcut değildir. Ancak, aramak için işaretler şunları içerir:

• Çiğneme veya baskı uygulanması üzerine şiddetli diş ağrısı

• Sıcak veya soğukta uzun süreli hassasiyet / ağrı (sıcak veya soğuk alındıktan sonra)

• Dişin renk değişimi (koyulaşma)

• Yakındaki diş etlerinde şişme ve hassasiyet

• Diş etlerinde kalıcı veya tekrarlayan bir apse