Cerec 3D

Cerec Dijital Sistem Nedir?

Cerec dijital sistem sayesinde, protez tedavisi için artık günlerce bekleme sıkıntısı sona eriyor. Gelişen teknoloji ve dijital dönüşümün diş hekimliği alanında da ilerlemesiyle birlikte hayatımıza giren 3d diş yapımı hem hekimler hem de hastalar için büyük kolaylıklar sağlıyor.

Cerec dijital sistem ile son teknoloji üniteler kullanarak hizmet veren Özel AFS Dent Ağız ve Diş Sağlığı kliniği hem yurt içi hem de yurt dışından pek çok hastaya hizmet vermektedir.

Cerec nedir?

3D yazıcılar sağlık sektöründe de devrim yarattı. Bilgisayar destekli bir görüntüleme ve tasarım sistemi olan, Cerec dijital sistem ile, 40 dakika gibi kısa bir sürede hastanın diş ölçülerinin alınıp, diş tasarımının yapılması artık mümkün. Diş ölçüsünün alınması ve günlerce yeni diş kalıbının beklenmesi gibi süreçler, yeni teknolojiye uyum sağlayan klinikler için artık tarihe karıştı. Cerec Cad-Cam teknolojisi adı verilen bu sistem, bilgisayar destekli tasarım ve üretim anlamına geliyor. Cerec sistemi kullanılarak yapılabilen işlemler arasında, porselen kaplamalar, inley ve onley dolgular gibi yoğun materyal kaybına uğramış dişlerin tasarlanması, köprüler ve lamineler de mevcut. Özellikle cerec kaplama, son dönemlerde en çok tercih edilen diş kaplama yöntemlerinden biridir.

Cerec dolgu avantajları nelerdir?

Cerec dolgu yaptırmanın en büyük avantajı, zamandan tasarruf yönünde olmaktadır. Hastalar, birkaç seanslık işlemleri tek seansa indirgeyebiliyor, bu da diş tedavisi için ayrılan süreyi kısaltarak hastaya daha kaliteli bir tedavi imkanı sunuyor. Bu süreç içerisinde eskiden ihtiyaç duyulan geçici protezlere gerek duyulmadan, çoğu zaman tek seansta tedavi mümkün olabiliyor. Diş restorasyonları, metalsiz ve tam porselen şeklinde de yapılabilmektedir. Maliyeti, avantajlarına göre çok daha avantajlıdır.

Cerec diş yapımı nasıldır?

Cerec Cad-Cam diş yapımı belirli aşamalardan oluşmaktadır. Bunlardan ilki ölçü alma aşamasıdır. Bu aşamada hastanın ağzı özel bir pudra ile pudralanarak ölçü alınır. Ölçü alınırken dijital kamera kullanılır. İkinci aşamada, bu ölçüye uygun diş, dijital ortamda tasarlanarak hastanın ağzına yine dijital ortamda yerleştirilir. Diş yerleştirilirken, hastanın anatomik yapısı ve beklentilerine dikkat edilir. Diş hekimi, gerekli gördüğü yerlerde estetik anlamda bazı değişiklikler yapabilir. Daha sonra üretim aşamasına geçilir. Bu aşamada, hastanın diş rengi tespit edilerek, aynı tonda blokla üretime gönderilir. Tek dişin üretimden çıkması yaklaşık 10 dakika sürer. Mikronluk hassasiyetle üretilmiş olan bu diş, son olarak hastanın ağzına takılır. Geçici diş ve kalıp uygulamasına gerek kalmaz. Hasta tek seansta yeni dişlerine kavuşarak, günlük hayatına dönebilir. Cerec dişlerin diğer protezlerden en büyük farkı üretim şekli, sağladığı zaman tasarrufu ve konforlu tedavi sürecidir. Ayrıca, bazı diş tedvilerinde kusma refleksi nedeniyle zorlanan hastalar da bu sistemle çok daha kolay şekilde yeni dişlerine kavuşabilmekte, hızlı şekilde tedavi olabilmektedir. Teknoloji ilerleyip sağlık sektöründe kendini göstermeye başladıkça çok daha kaliteli ve sonuç odaklı tedavi imkanları mümkün hale gelmiştir. Cerec dijital sistem, bu alanda devrim yaratan uygulamalardan biridir ve tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaktadır.

Sirona Cerec Türkiye çalışmaları nelerdir?

Sirona şirketi, dental teknoloji alanında dünya çapında bir inovasyon lideridir. Bu nedenle, son teknoloji cihaz ve ünitelerle hizmet veren dünya çapında pek çok klinik Sirona şirketi ile iş ortaklığı yapmaktadır. Sirona, Cerec dijital sistem, Cad/Cam restorasyon sistemleri, panaromik ve 3d görüntüleme sistemleri gibi pek çok dental ünite, araç ve sistemlerin üretim, geliştirilme ve satışını gerçekleştirmektedir. Sirona markasının ürünleri 135 ülkede satışa sunulmaktadır.